Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Spullen inpakken

Lotte, 22 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi allemaal, Mijn ouders zijn nu een jaar gescheiden en sinds een tijdje wissel ik, samen met mijn twee jongere broertjes, elke week van huis (de ene keer bij mijn vader en de andere keer bij mijn moeder). Ik merk dat ik het erg lastig vind om te bedenken wat ik allemaal in moet pakken als ik van de een naar de ander ga. Kleding, opladers, sportspullen, boeken etc... Van mijn ouders en broertjes krijg ik zo nu en dan de opmerking naar mijn hoofd geslingerd dat ik zoveel spullen pak dat het net lijkt alsof ik op vakantie ga.. Hoe doen jullie dit? Hebben jullie bepaalde spullen, bijvoorbeeld opladers, dubbel zodat je ze bij allebei hebt liggen en ze niet mee hoeft te sjouwen? Ik ben namelijk vaak bang dat ik te weinig spullen meeneem en ik vind het niet fijn om een paar keer per week naar het andere huis te gaan om mijn spullen op te halen.. Ik hoor graag van jullie ! :) Groetjes Lotte
OF

Reacties (9)

Renée

meer dan 3 jaar geleden

Hoi Lotte,

Ik kan mij voorstellen dat het lastig is dat je steeds voor een week je spullen moet inpakken als je naar je moeder/vader gaat. Ik vind het dan ook helemaal niet gek dat dit veel spullen zijn. Het is gewoon heel fijn om al je spulletjes bij je te hebben.

Wellicht heb je nog wat aan de volgende tips:

  • Ik had altijd een standaard lijstje in mijn telefoon staan met de belangrijke spulletjes die ik zeker niet wil vergeten. Als je een keer dit lijstje maakt, kan je die er altijd bij pakken als je weer gaat inpakken. Scheelt ook weer wat nadenk werk. En als je een keer iets bent vergeten, dan zet je die er bij op het lijstje.

  • Tijdens het inpakken liep ik altijd de komende week door, met alles wat ik ging doen en wat ik daarbij nodig zou hebben en per moment/dag pakte ik dan spullen in.

  • Maar zoals je zegt denk ik inderdaad dat het super fijn is als je standaard bij beiden ouders bepaalde spullen kan neerleggen, voor zover dit mogelijk is. Je kan bijvoorbeeld bij beide ouders een setje sportkleding neerleggen, een oplader, wellicht wat toilet artikelen? Ik had dit vroeger ook bij beiden ouders liggen. Zo hoef je én minder te sjouwen en hoef je je minder druk te maken of je alles wel mee hebt genomen.

  • Wellicht kan je dit ook met je ouders bespreken en samen kijken wat het voor jou makkelijker zou maken en welke spullen hiervoor nodig zijn?

Hopelijk heb je wat aan deze tips en maakt dit het inpakken wat makkelijker. Ik vind het nogmaals niet gek dat je veel spullen mee neemt. Neem alles mee wat voor jou fijn is, dat is heel belangrijk. Ik hoor graag of deze tips je hebben geholpen!

Liefs Renée

Lotte

22 jaar

meer dan 3 jaar geleden

Hoi Renée,

Super bedankt voor je tips! Het maken van een lijstje is het eerste wat ik ga doen als ik weer mijn spullen moet inpakken. Ik heb inmiddels ook met mijn ouders gesproken en die dachten goed mee, dat was fijn :)

Dankjewel voor je reactie!

1

Renée

meer dan 3 jaar geleden

Hoi Lotte,

Ik kan mij voorstellen dat het lastig is dat je steeds voor een week je spullen moet inpakken als je naar je moeder/vader gaat. Ik vind het dan ook helemaal niet gek dat dit veel spullen zijn. Het is gewoon heel fijn om al je spulletjes bij je te hebben.

Wellicht heb je nog wat aan de volgende tips:

  • Ik had altijd een standaard lijstje in mijn telefoon staan met de belangrijke spulletjes die ik zeker niet wil vergeten. Als je een keer dit lijstje maakt, kan je die er altijd bij pakken als je weer gaat inpakken. Scheelt ook weer wat nadenk werk. En als je een keer iets bent vergeten, dan zet je die er bij op het lijstje.

  • Tijdens het inpakken liep ik altijd de komende week door, met alles wat ik ging doen en wat ik daarbij nodig zou hebben en per moment/dag pakte ik dan spullen in.

  • Maar zoals je zegt denk ik inderdaad dat het super fijn is als je standaard bij beiden ouders bepaalde spullen kan neerleggen, voor zover dit mogelijk is. Je kan bijvoorbeeld bij beide ouders een setje sportkleding neerleggen, een oplader, wellicht wat toilet artikelen? Ik had dit vroeger ook bij beiden ouders liggen. Zo hoef je én minder te sjouwen en hoef je je minder druk te maken of je alles wel mee hebt genomen.
  • Wellicht kan je dit ook met je ouders bespreken en samen kijken wat het voor jou makkelijker zou maken en welke spullen hiervoor nodig zijn?

Hopelijk heb je wat aan deze tips en maakt dit het inpakken wat makkelijker. Ik vind het nogmaals niet gek dat je veel spullen mee neemt. Neem alles mee wat voor jou fijn is, dat is heel belangrijk. Ik hoor graag of deze tips je hebben geholpen!

Liefs Renée

0

Nicky

20 jaar

meer dan 3 jaar geleden

Hey Lotte,

In je berichtje vertel je dat je het lastig vindt om te bedenken wat je allemaal in moet pakken wanneer je naar je vader/moeder gaat. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit best lastig is ook vooral wanneer je ver zou moet reizen en met alle spullen moet sjouwen. Persoonlijk vindt ik het altijd wel fijn om te veel mee te hebben dan te weinig, want dan weet je gewoon zeker dat je alles bij je hebt en niks vergeet.

Misschien dat je wat aan de volgende tips hebt:

  • Ik ging altijd voordat ik mijn tas inpakte mijn hele dagroutine bij langs vanaf dat ik opstond tot dat ik weer naar bed ging.

  • Belangrijke spullen die ik echt nodig heb liggen bij beiden ouders zoals: schone kleding, een tandenborstel, een oplader, een haarborstel enz. (stel je zou wat vergeten kan je bijv. altijd nog vragen aan vriendinnen/stiefmoeder/zusjes of je iets mag lenen of dat je het in de winkel kan halen)

  • Toch is het veel minder stressvol als je zelf gewoon alles mee hebt wat je nodig hebt, dus is het misschien handig om een lijstje te maken van wat jij echt belangrijk vindt en echt niet wil vergeten. Wanneer je gaat inpakken kan je dit lijstje altijd erbij pakken en wanneer je weer gaat wisselen weet je ook zeker dat je niks vergeet terug te nemen, omdat je alles hebt opgeschreven.

Hopelijk heb je wat aan deze tips en maakt het het inpakken een stuk makkelijker voor je! Liefs Nicky

Lotte

22 jaar

meer dan 3 jaar geleden

Hoi Nicky!

Hartelijk dank voor je tips! Het lijstje is iets wat ik gelijk ga doen als ik mijn spullen moet pakken. Ook een goed idee om de dagroutine door te lopen. Nu kom ik er vaak te laat achter, dus even visualiseren hoe mijn dag eruit ziet en wat ik daarbij nodig heb is een handige oplossing!

Ontzettend bedankt voor je reactie :)

1

Elke

20 jaar

meer dan 3 jaar geleden

Hay Lotte, Ik snap je struggle en vond het zelf ook moeilijk om te bedenken wat ik wanneer aan wilde trekken of wat ik allemaal mee wilde nemen. Zoals je zelf al zegt is het een idee om sommige spullen in allebei de huizen te hebben liggen. Zelf had ik een oplader, toiletspullen, sportkleding, slaapkleding en een huispak oid. vast in ieder huis liggen. Dit scheelt al een hoop inpak werk. Zelf heb ik ook vaak extra setjes mee, omdat ik het fijn vind dat ik keuze heb in wat ik aantrek. Je bent dus zeker niet de enige die te horen krijgt of je op vakantie gaat :) Misschien is het handig om een lijstje te maken met vaste dingen die je mee neemt of veel gebruikt. Iedere keer als je dan je tas inpakt, pak je dat lijstje er bij zodat je dat niet vergeet. Ik heb ook een vaste toilettas met spullen die ik iedere keer mee neem en na gebruik van de spullen leg ik ze ook weer in de toilet tas, hierdoor weet ik dat ik alleen de toilet tas hoef te pakken voor die spullen en dat ik niks vergeet. Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt. Wil je me laten weten of het heeft gewerkt?

Liefs, Elke

Lotte

22 jaar

meer dan 3 jaar geleden

Hoi Elke!

Allereerst fijn om te horen dat ik niet de enige ben die te horen krijgt dat het lijkt alsof ik op vakantie ga :) Ik begon echt aan mezelf te twijfelen of ik teveel spulletjes inpak voor een week, maar na even goed te relativeren kwam ik tot de conclusie dat het toch echt allemaal dingen zijn die ik echt gebruik en waarvan ik het fijn vind om ze bij me te hebben. De toilettas vind ik een erg goed idee! Die tip ga ik zeker gebruiken.

Heel erg bedankt voor je reactie!

1

Maya

10 jaar

meer dan 3 jaar geleden

Hallo lieve Lotte!

Ik heb mijn spullen gewoon dubbel. Dus hoef ik niks in te pakken (behalve mijn school spullen dan van wege ''Corona''). Bijv. knuffels heb ik dubbel (een paar). Maar ik bedoel niet een dubbelle telefoon! Gewoon een paar dingen die je jezelf niet ziet rond sjouwen. Je kan ook een listje maken met wat je moet meenemen en die ergens op plakken waar je het snel ziet.

Veel liefs en geluk van Maya :)

Lotte

22 jaar

meer dan 3 jaar geleden

Hoi Maya!

Dankjewel voor je reactie! :) Ik ben nu bezig om een aantal belangrijke spullen als opladers extra aan te schaffen. Dan hoef ik daar in ieder geval niet meer aan te denken. Het lijstje vind ik ook een erg goed idee!

Super bedankt!

1

Maartje

23 jaar

meer dan 3 jaar geleden

Heee Lotte!

Yep the struggle is real! Heel herkenbaar wat je zegt. Ik krijg nog vaak te horen dat ik te veel meesjouw voor die paar dagen. Wat mij enorm heeft geholpen tegen dat soort opmerkingen is door te denken: "Achja, als ik me er toch beter bij voel en ik hoef niet nog 6x op en neer omdat ik wat vergeten ben, dan vind ik het prima." Maar sommige dingen die ik echt niet kon missen en best makkelijk dubbel aan te schaffen zijn heb ik dan ook dubbel. Zoals wat kleren, toiletspullen (tandenborstel, borstel, dagcréme etc.), telefoon oplader. Andere spullen die ik niet zomaar dubbel koop zoals een laptop, studiespullen en bepaalde kleren/schoenen neem ik dan mee. Het blijf simpelweg vervelend ben ik bang. Maar je kunt misschien elke week een beetje kijken wat je vaak gebruikt en wat je vaker bent vergeten. Dat zijn dan jouw belangrijkste spulletjes. Als het mogelijk is om die dubbel te kopen, dan zou ik dat zeker doen!

Hopelijk heb je wat aan deze tips! Mocht je vaker met iemand willen kletsen, een op een, dan raad ik je zeker aan om een kijkje te nemen naar ons buddy systeem!

Liefs, Maartje

0

Sara

19 jaar

meer dan 3 jaar geleden

Hey Lotte,

Je bent niet alleen in deze situatie, ik heb precies hetzelfde probleem! Inmiddels wissel ik al iets meer dan drie jaar tussen mijn ouders en ben ik er een stuk handiger in geworden. Het is echt heel erg wennen in het begin, maar geloof mij je krijgt er steeds meer een routine in.

De dingen die ik dubbel heb zijn: tandenborstel, haarborstel, oplader, elk huis een leesboek, ondergoed en chill-kleren. Ik sjouw dus nog een toilettas mee, de schoenen die ik aan wil, kleren die ik aan wil en studieboeken. Dat is dan een trekkoffer en een grote tas samen. Je bent dus zeker niet de enige waar het lijkt dat je op vakantie gaat! Sommige dingen zijn nou eenmaal niet haalbaar om dubbel te hebben en moet je wel heen en weer meenemen.

Mijn tip is nog om als je je spullen gaat inpakken daar rustig de tijd voor te nemen zodat je niet uit haast dingen vergeet. Ook kan een standaardlijstje goed helpen waar je alles op kan afvinken. Helaas gebeurt het mij ook nog weleens dat ik iets vergeet maar dat komt op deze manier heel weinig voor.

Laat de opmerking van je ouders en broertjes maar van je afglijden! Neem lekker alles mee wat jij nodig vindt, ik hoop dat deze tips je gaan helpen. Ik hoor het graag :)

Liefs, Sara

0

Fardau

22 jaar

meer dan 3 jaar geleden

Hey Lotte,

Ik herken dit helemaal, ik heb dit zelf namelijk ook een tijd gehad. In het begin dat mijn ouders gescheiden waren, had ik al mijn spullen altijd mee. Ik had soms wel 3 tassen en kreeg ook vaak de opmerking 'ga je op vakantie ofzo?'. Erg irritant, want ik wist ook niet wat ik nou allemaal mee moest nemen.

Wat ik nu vaak doe, is van te voren al nadenken wat ik aan ga doen het weekend dat ik naar mijn vader ga. Ik bedenk setjes wat ik aan ga doen dat weekend, zodat ik niet mijn hele kledingkast meeneem. Wel neem ik altijd wat extra's mee, want vaak wil ik net dat ene aan wat bij de ander ligt. Ik neem dan bijvoorbeeld een extra shirt mee die ik ook nog bij die ene broek aan kan doen, zodat ik meerdere opties heb.

Ik zag ook al vaak de tip voorbij komen dat je dingen dubbel hebt, dus bij je moeder en bij je vader, en dit doe ik ook. Zo ligt er bij mijn vader een oplader, haarborstel, elastiekjes/speldjes, tandenborstel + tandpasta, pyjama, deo, parfum, huispak, ondergoed + sokken. Het lijken misschien wat kleine dingen, maar het scheelt enorm als je deze al ergens hebt liggen en het niet elke keer mee hoeft te slepen. Dit heb ik ook pas sinds een klein jaartje, maar ik merk echt hoe fijn het is. Dit is dus zeker een handige tip wat het hopelijk iets makkelijker voor je maakt.

Hopelijk heb je iets aan deze tips en wordt het inpakken makkelijker voor je! Liefs Fardau

0

Daniël

17 jaar

meer dan 3 jaar geleden

Ik heb hier ervaring mee. In het begin vond ik dit minder lastig omdat mijn vader nog in ons oude huis woonde, maar sindsdien is het steeds lastiger. Daarom hebben mijn vader en ik afgesproken dat ik wat spullen daar laat zodat ik minder hoef mee te nemen. Is dat een idee, Lotte? Bespreek het maar met je vader! Is vast geen slecht idee om wat kleren daar te laten, afhankelijk van hoe lang je daar bent! Groetjezzzzzz, Daniël

0

respond to letter